چطور از دایرکت اینستاگرام به صورت حرفه‌ای استفاده کنیم؟

 

دایرکت اینستاگرام

استفاده از دایرکت اینستاگرام

قابلیت دایرکت اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌هایی است که در اپلیکیشن این شبکه اجتماعی قرار گرفته و با آپدیت‌های متعدد در این زمینه، در حال تبدیل شدن به یکی از قدرتمندترین ابزار‌های درون برنامه‌ای برای ارتباط کاربران است.

اگر از کاربران تازه کار اینستاگرام باشید، شاید کار کردن با ویژگی دایرکت در این اپ، برای‌تان کمی دشوار باشد. در این مطلب شما را به صورت کامل با قابلیت دایرکت اینستاگرام آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

دایرکت اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

کاربران توسط دایرکت اینستاگرام می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و برای یکدیگر پیام و محتواهای مختلف ارسال کنند. این ویژگی با استوری در این برنامه رابطه نزدیک داشته و پاسخگویی به استوری‌های کاربران مختلف در اینستاگرام هم توسط بخش دایرکت انجام می‌پذیرد.

دایرکت اینستاگرام

اگر به یاد داشته باشید، InstaMessage با همین هدف توسط اینستاگرام ایجاد شده بود تا کاربران مختلف در محیط برنامه را با هم در ارتباط نگه دارد. با آمدن ویژگی دایرکت، این ارتباط به صورت درون برنامه‌ای در اینستاگرام قرار گرفت.

چگونه از دایرکت اینستاگرام استفاده کنم؟

برای استفاده از این ویژگی در اینستاگرام می‌توانید با اجرای برنامه، در صفحه هوم بر روی آیکون دایرکت که به صورت یک فلش قرار گرفته، کلیک کنید. با این کار وارد صفحه دایرکت می‌شوید و از قسمت Search می‌توانید نام اکانت فردی را که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید، وارد کنید. با کلیک بر روی اکانت مورد نظر وارد صفحه چت می‌شوید و در باکس موجود در پایین و سپس فشردن کلید “Send”، قادر به ارسال پیام هستید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

راه دیگر ارسال دایرکت برای افراد مختلف در اینستاگرام، این بوده که وارد پروفایل شخص مورد نظر شوید و در صورت فالو کردن آن شخص بر روی دکمه آبی رنگ “Message” کلیک نمایید. در صورتی که شخص را فالو نکرده‌اید، در صفحه پروفایل وی بر روی دکمه سه نقطه و سپس گزینه “Send Message” کلیک کنید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

 آموزش دایرکت اینستاگرام

  پست های خود را در گروه های تلگرامی - LIKE، DISLIKE - کنید + آموزش

چگونه توسط دایرکت اینستاگرام عکس و ویدیو بفرستیم؟

توسط دایرکت می‌توانید برای فرد مورد نظر خود، تصویر و ویدیو ارسال کنید. برای این کار باید زمانی که وارد بخش دایرکت کاربر مورد نظر شده‌اید، بر روی آیکون عکس کلیک کنید و از طریق گالری، فیلم و عکس خود را ارسال نمایید. دقت کنید که فیلم ارسالی شما باید کم‌تر از 15 ثانیه باشد.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

چگونه توسط دایرکت اینستاگرام استوری ارسال کنیم؟

ارسال استوری توسط دایرکت اینستاگرام به دو صورت امکان‌پذیر است. اول این که استوری مربوط به خودتان را به صورت مستقل و تنها با هدف ارسال در دایرکت بسازید و دیگر این که استوری خود و یا دیگران را که به صورت عمومی آپلود شده از طریق دایرکت ارسال نمایید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

ارسال استوری توسط دایرکت اینستاگرام

برای این که استوری را به صورت مستقل ارسال نمایید، وارد صفحه دایرکت شده و بر روی آیکون دوربین آبی رنگ موجود در کنار باکس چت کلیک کنید. با این کار صفحه مخصوص استوری اجرا شده و می‌توانید پس از ثبت استوری، آن را به صورت دایرکت ارسال نمایید. دقت کنید استوری که از این طریق ساخته می‌شود، پس از ارسال در دسترس‌تان نخواهد بود و تنها از وضعیت رسیدن و مشاهده شدن آن توسط شخص مقابل باخبر می‌شوید. برای ارسال استوری‌ که به صورت منتشر شده قرار گرفته، آن را باز کرده و سپس با کلیک بر روی آیکون فلش و انتخاب شخص مورد نظر، اقدام کنید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

چگونه توسط دایرکت اینستاگرام پست‌ها را به اشتراک بگذاریم؟

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این ویژگی در اینستاگرام، امکان اشتراک گذاری پست‌ها توسط دایرکت است. برای این کار کافی است بر روی آیکون فلش موجود در بخش پایینی پست‌ها کلیک کرده و بعد از انتخاب شخص مورد نظر، پست را از طریق دایرکت ارسال نمایید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

اشتراک گذاری پست‌ها توسط دایرکت

  استفاده از استیکرها بدون ذخیره‌سازی

چگونه از طریق دایرکت اینستاگرام پیام دریافت کنیم؟

دریافت پیام دایرکت نیاز به انجام کار خاصی نداشته و در صورت داشتن پیام جدید در این برنامه، از طریق نمایش اعلان با خبر می‌شوید. همچنین با باز کردن اینستاگرام به جای نمایش آیکون مخصوص آن، یک آیکون جدید با نمایش عدد قرار می‌گیرد. البته دقت کنید، در صورتی که اکانت شما به صورت شخصی بوده و فردی که برای شما دایرکت ارسال کرده از فالوورهای شما نباشد، یک بخش جدید در بخش دایرکت با عنوان “Request” قرار می‌گیرد و شما با پذیرفتن آن، به شخص مقابل اجازه ارسال پیام را می‌دهید.

چگونه دایرکت خود را برای دیگران ببندیم؟

در صورتی که نمی‌خواهید افراد غریبه بتوانند به شما پیام بدهند، باید حساب کاربری خود را بر روی حالت Private یا همان خصوصی قرار دهید. در این حالت با همان پیغام “Request” مواجه می‌شوید و با توجه به تصمیم‌تان می‌توانید آن را بپذیرید و یا لغو کنید. راه دیگر برای این که جلوی دریافت پیام در دایرکت را بگیرید، بلاک کردن شخص مورد نظر بوده که با کلیک بر روی آیکون سه نقطه در صفحه پروفایل شخص و انتخاب گزینه “Block” در دسترس است.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

چگونه دریافت اعلان از دایرکت اینستاگرام را غیرفعال کنیم؟

همان طور که گفته شد، در صورتی که از دایرکت اینستاگرام پیام جدیدی را دریافت کنید، از طریق نمایش اعلان متوجه آن خواهید شد. اگر می‌خواهید قابلیت دریافت اعلان این بخش را غیرفعال کنید، وارد چت دایرکت شخص مورد نظر شده و با کلیک بر روی آیکون “i” که در بخش بالایی رابط قرار گرفته، گزینه را “Mute Notifications” فعال کنید. با این کار در صورتی که فرد مورد نظر برای‌تان پیامی را از طریق دایرکت ارسال کند، هیچ اعلانی دریافت نمی‌کنید.

  کاهش حجم فیلم ها در تلگرام

چگونه پیام ارسال شده در دایرکت اینستاگرام را به صورت کامل حذف کنیم؟

در صورتی که پیامی را توسط دایرکت به اشتباه برای شخصی ارسال کرده‌اید، می‌توانید با نگه داشتن انگشت بر روی پیام و سپس انتخاب گزینه “Unsend Message”، پیام ارسال شده را پاک کنید. با این کار پیام هم برای شما و هم برای شخص مقابل حذف می‌گردد. خوشبختانه محدودیت زمانی خاصی برای استفاده از این قابلیت در اینستاگرام وجود ندارد.

چگونه توسط دایرکت اینستاگرام گروه بسازیم؟

توسط این ویژگی می‌توانید در اینستاگرام گروه‌های چند نفره ایجاد کنید و به چت با یکدیگر بپردازید. برای این کار تنها کافی است وارد بخش دایرکت شوید و از باکس جستجو، افرادی را که می‌خواهید در گروه باشند، انتخاب کرده و یک پیام ارسال نمایید. با این کار گروه دایرکتی شما ایجاد شده و می‌توانید با افراد آن به چت کردن بپردازید.

 آموزش اینستاگرام, کار با اینستاگرام

ایجاد گروه‌های چند نفره در اینستاگرام 

منبع:click.ir

 

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up