روش استفاده از طراحی جیمیل جدید

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

 ورود به جیمیل, باز کردن جیمیل

طراحی جیمیل جدید

 

درباره قابلیت های جدید جیمیل چه می‌دانید؟ در طراحی جدید،‌ امکانات فراوانی به جیمیل افزوده شده که کار با آن را دلچسب‌تر و آسان‌تر می‌کند.

سرویس پست الکترونیکی جیمیل که توسط شرکت گوگل عرضه شده است، امروزه یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سرویس‌های ایمیل در اینترنت به شمار می‌رود، و به همین دلیل، گوگل به صورت مدوام در حال بهینه‌سازی و افزودن امکانات بیشتر به آن است تا کاربران بتوانند هرچه بهتر و سریع‌تر با آن کارکنند.

 

کاربران جیمیل اکنون این شانس را یافته اند که با چند کلیک ساده inbox جدید جیمیلشان را امتحان کنند.

زمزمه این بازطراحی جیمیل قبلا در کنفرانس Google IO به گوش رسیده بود، و اکنون جیمیل جدید برای کاربران غیرتجاری در دسترس قرار گرفته است.

این راهنما کسانی ارائه شده که مایلند این بازطراحی inbox جیمیل را مورد استفاده قرار دهند.

 

 چگونه از طراحی جدید جیمیل استفاده کنیم؟

مراحل ساده ای برای بهره مند شدن از جدیدترین ویرایش جیمیل پیش رو دارید.

ابتدا باید وارد اینباکس جیمیلتان شوید. سپس در گوشه بالا سمت راست پنجره روی آیکون چرخ دنده کلیک کنید. در منوی کشویی قاعدتا مشاهده می کنید که دکمه اول جدید است(Try the new Gmail).

حالا دکمه ای را که می گوید «جیمیل جدید را امتحان کنید» فشار دهید.

 

 ورود به جیمیل, باز کردن جیمیل

امکانات جدید جیمیل

 

ویژگی های این جیمیل جدید چیست؟

این بازطراحی جدید جیمیل چند قابلیت جدید و چند رنگ مضاعف را برای اینباکس شما با خود به همراه آورده است. از جمله این قابلیتها تغییرات فوق العاده کیفیت زندگی است.

  مطالعه‌ی سریع‌تر ایمیل‌ها در Gmail با فعال‌سازی پنجره‌ی پیش‌نمایش

یکی از این تغییرات ظریف در این طراحی مشخصا این است که صفحه طراحی یکدست‌تری پیدا کرده است. میله جستجو در بالای اینباکس دیگر خارج از محلش به نظر نمی رسد، چرا که اکنون شفافیتی دارد که هر آنچه در پس زمینه باشد را هم می توانید ببینید.

 

برگه های Primary، Social و Promotions در بالای اینباکس اکنون به شکلی مرتب بر روی لیست ایمیلها جای گرفته اند. در جائی که ایمیلهای شما قرار می گیرند، گوگل رنگ بیشتر و دسترسی آسان به پیوستها را اضافه کرده است. ایمیلهای خوانده نشده هایلایت روشنتری نسبت به گذشته دارند، و ایمیلهای انتخاب شده اکنون هایلایت آبی می شوند.

در نمای پیش‌فرض، ایمیلهایی که پیوست دارند نشان خواهند داد که آن پیوست‌ها واقعا چه هستند، و شما می توانید بدون وارد شدن به ایمیل مستقیما آنها را باز کنید.

 

گوگل همچنین آیکن‌هایی را برای برچسبها برای انواع مختلف ایمیل (Inbox، Starred، Important، Sent و بقیه) افزوده است. حتی یک نوع جدید در دسترس قرار گرفته است: Snoozed. در ادامه به این قابلیت نیز خواهیم پرداخت.

 

دکمه های جدید جیمیل

علاوه بر طراحی، گوگل برخی ابزارها و تغییرات مفید را نیز افزوده است تا استفاده از جیمیل بهتر شود.

همانگونه که ذکر نمودیم، گوگل اکنون به شما اجازه ساکت شدن موقت (snooze کردن) ایمیلها را خواهد داد، تا بعدا که امکان پاسخگویی برایتان فراهم شد به شما یادآوری کند. یک دکمه جدید snooze برای استفاده از این قابلیت وجود دارد، و در جایی راحت در کنار دکمه های Archive، Delete و Mark as unread/Mark as read قرار گرفته است.

  کلیدهای میان‌بر در تلگرام دسکتاپ

 

 ورود به جیمیل, باز کردن جیمیل

باز کردن جیمیل

 

اکنون اگر شما ماوستان را روی یک ایمیل ببرید، چهار دکمه ذکر شده در سمت راست ایمیل نمایش داده خواهند شد. این باعث خواهد شد که تعامل با آیتم‌ها در اینباکس سریع‌تر شود، چرا که نیازی نخواهد بود که ایمیل را انتخاب نموده و سپس ماوستان را به بالای صفحه ای ببرید که این دکمه ها قبلا در آنجا قرار داشتند.

 

دکمه جدید دیگر در سمت راست اینباکس جیمیل جدید قرار دارند، و امکان دسترسی سریع به Google Calendar، Google Keep و Tasks را برای شما فراهم می آورند. ابزارهای بیشتری را نیز می توان به آنجا افزود، مثلا Asana for Gmail.

 

 ورود به جیمیل, باز کردن جیمیل

 

قابلیت پاسخ های هوشمند گوگل (Google Smart Replies) نیز اضافه شده است. برای برخی از ایملها، بالای دکمه Reply، می توانید چند پاسخ ساده را ببینید که می توانید برای پاسخدهی سریع و مختصر به ایمیلها انتخاب کنید. در حال حاضر این ویژگی برای پاسخهای کوتاه و تشکرها بهترین راهکار است.

 

البته یک قابلیت دیگر وجود ندارد: لینک سریع به پروفایل Google +.  قبلا با بردن ماوس روی نام یک کاربر در ایمیل باز شده وی یک پاپ آپ باز می شد که برخی از جزئیات وی و لینکی به پروفایل گوگل پلاسش نمایش داده می شد. این پاپ آپ همچنان وجود دارد، ولی ظاهرا گوگل یک میخ دیگر بر تابوت گوگل پلاس کوبیده است.

 

بدین ترتیب و با خواندن این مقاله،‌ اکنون می‌توانید هرچه بیشتر امکانات جدید جیمیل را بشناسید و از آنها استفاده کنید و لذت ببرید!

  آموزش حذف اکانت واتس‌اپ

 

منبع:itna.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

مطالب جذاب اینترنت

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up