چطور از پست‌های اینستاگرام بکاپ بگیریم؟

با اصفهان وب در یک مطلب تازه از آموزش اینترنت همراه باشید :

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

 بکاپ گرفتن از پست‌های اینستاگرام

 

اگر نگران امنیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستید و می‌خواهید بدانید از ابتدا تاکنون اینستاگرام چه اطلاعاتی از شما را در سرورهایش ذخیره کرده، در ادامه همراه ما باشید. در این مطلب به آموزش گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام برای دسترسی به همه داده‌های ذخیره شده در سرور می‌پردازیم.

 

شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر به یک منبع جامع ازاطلاعات شخصی کاربران تبدیل شده‌اند. این سرویس‌ها می‌توانند در هر زمان، به داد‌ه‌هایی که از کاربران مختلف در سرورهایشان ذخیره کرده‌اند، دسترسی داشته باشند که همین هم باعث نگرانی بسیاری از افراد شده است. 

 

از آنجایی که اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد در میان کاربران محسوب می‌شود و روزانه میلیون‌ها اطلاعات مختلف از افراد در این سرویس قرار می‌گیرد، امنیت در آن به عنوان یک فاکتور مهم و ضروری تلقی می‌شود.

 

اینستاگرام با درک دغدغه کاربران در رابطه با بحث امنیتی، بخش جدیدی را به اپلیکیشنش اضافه کرده که توسط آن می‌توان به تمامی داده‌هایی که از فرد در سرورش ذخیره کرده، دسترسی داشت. در واقع با وارد شدن به این بخش، اینستاگرام تمامی اطلاعاتی را که از شما در اختیار دارد، برایتان ارسال می‌کند. این قابلیت به عنوان روشی برای گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام محسوب شده که توسط آن می‌توانید تمامی اطلاعات خود در این شبکه اجتماعی را به صورت یکجا دانلود و ذخیره کنید. 

 

برای گرفتن بکاپ اطلاعات اینستاگرام خود و دسترسی به تمامی داده‌هایی که این شبکه اجتماعی از شما جمع آوری کرده، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  دانستنی های جالب در مورد اینترنت

 

جدیدترین نسخه از اینستاگرام را از پلی استور یا اپ استور دانلود کنید.

با باز کردن اپلیکیشن، وارد پروفایل خود شوید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

گرفتن بکاپ از اینستاگرام

 

از سربرگ Privacy and Security، گزینه Data download را برگزینید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

بکاپ اطلاعات اینستاگرام

 

ایمیل خود را وارد کرده و بر روی Request Download کلیک کنید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

 

رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی Next تپ کنید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

بکاپ گرفتن از پست‌های اینستاگرام

 

بر روی دکمه Done کلیک کنید.

 

بکاپ اطلاعات اینستاگرام, بکاپ پست اینستاگرام

گرفتن بکاپ از اینستاگرام

 

با طی این مراحل، اینستاگرام برای شما ایمیلی حاوی یک لینک می‌فرستد و بعد از وارد نمودن اطلاعات حساب کاربری خود، یک فایل فشرده در دستگاه شما دانلود می‌شود. در این فایل فشرده شده، تمامی اطلاعاتی که اینستاگرام از شما دارد، قرار گرفته و ‌می‌توانید از این طریق به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

برای استفاده از قابلیت Data Download یا همان بکاپ اطلاعات اینستاگرام خود، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:

درون فایل فشرده‌ای که دانلود کرده‌اید، اطلاعات شما به صورت گروه بندی شده در پوشه‌های مختلف قرار گرفته است. برای مثال در بخش Videos، تمامی ویدیوهایی که در اینستاگرام آپلود کرده‌اید و هنوز در سرور موجود بوده، بر اساس تاریخ وجود دارد.

 

فایل‌هایی با فرمت‌ json موجود بوده که اطلاعاتی از نحوه فعالیت‌های شما در آن‌ها ثبت شده است. برای مثال اطلاعات تمامی جستجوهای شما در اینستاگرام، از این قسمت قابل دسترسی است. فایل‌های json را می‌توانید با برنامه‌های اجرا کننده متن، مشاهده کنید.

  ثبت سایت در الکسا

 

دریافت ایمیل لینک دانلود بکاپ اطلاعات اینستاگرام ممکن است تا 48 ساعت به طول بینجامد.

به گفته اینستاگرام، فایل‌های ارسال شده توسط ایمیل، تمام اطلاعات ذخیره شده از کاربر در سرور هستند که البته هنوز نمی‌دانیم صحت این جمله چقدر است. حتما شما هم با دیدن فایل‌ بکاپ خود و اطلاعات ذخیره شده در آن، حیرت زده شده‌اید. این شبکه اجتماعی، کوچکترین فعالیت‌ کاربر را به ثبت رسانده و معلوم نیست در آینده چه استفاده‌ای از این داده‌ها می‌کند.

 

موضوعی که بیشتر ما را نگران می‌کند، وجود فایل‌های json است که اطلاعات شخصی زیادی را در خودشان جای داده‌اند. کامنت‌هایی که گذاشته‌اید، پست‌هایی که لایک کرده‌اید، پیام‌هایی که در دایرکت ارسال کرده‌اید (حتی بعد از حذف کردن)، تنظیمات اعمال شده و بسیاری دیگر از این قبیل اطلاعات، در سرور اینستاگرام  توسط فایل‌های json ذخیره شده و قابل دسترسی هستند.

 

فکرش را بکنید، هر اپلیکیشنی که با عنوان شبکه اجتماعی و یا حتی پیام رسان‌ فعالیت می‌کند، بتواند به همه این موارد در سرورش دسترسی داشته باشد! اینکه به راحتی به این قبیل سرویس‌ها اعتماد کرده‌ایم، به نظر بسیار ترسناک‌ می‌آید.

 

منبع:click.ir

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

مطالب جذاب اینترنت

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up