چگونه یک ویدیوی زنده اینستاگرام را دانلود کنیم؟

اینستاگرام به وسیله ی کامپیوتر, نرم افزار های دانلود لایو اینستاگرام, ذخیره ی لایو اینستاگرام در پیج شخصی

روش های دانلود لایو ویدئو اینستاگرام

 

لایو ویدیو یکی از قابلیت های برجسته ی اینستاگرام به شمار می رود که به صورت زنده، با فالوور های کاربر ارتباط تصویری برقرار می سازد. اینستاگرام دارای قابلیت دانلود لایو ویدیو است که به وسیله ی نرم افزار های مختلفی نظیر In Grabber، Story Saver، Screen Recorder وDU recorder روند ذخیره سازی را تکمیل می سازد.

لایو ویدئو در اینستاگرام

به طور کلی اینستاگرام شبکه ای اجتماعی بر پایه ی ارسال ویدئو و تصاویر است. بنیان گذاران اینستاگرام اعم از مایک کرایگر و کوین سیستروم قابلیت های متعددی را در این شبکه ی اجتماعی تعبیه کردند.

یکی از قابلیت های برجسته ی اینستاگرام برقراری ارتباط تصویری کاربر به صورت زنده با فالوور است که با عنوان لایو یا «LIVE»  شناخته می شود. در طول لایو گذاشتن، دوربین گوشی کاربر فعال می گردد و به صورت زنده، با ضبط  فیلم در پیج شخصی فرد منتشر می شود.

زمانی که فرایند لایو گذاشتن آغاز می گردد پیامکی به شکل نوتیفیکیشن برای کاربران دنبال کننده ارسال می شود. لذا با ارسال نوتیفیکیشن کاربران  متوجه حضور زنده و فعال شما در اینستاگرام می شوند.

تنظیمات صفحه ی لایو اینستاگرام متشکل از گزینه های مختلفی است. یکی از گزینه های مهم، با عنوان ” Hide story from” که به کاربر قابلیت انتخاب افرادی را می دهد که نمی خواهد لایو او را تماشا کنند. شما می توانید برای هاید کردن استوری از کاربران بر روی فیلد جست و جو، نام اکانت کاربری فرد مورد نظر را وارد کنید و با انتخاب علامت، او را از مشاهده ی فعالیت لایو در اینستاگرام محروم کنید.

دانلود برنامه ذخیره لایو اینستاگرام, دانلود لایو اینستاگرام در اندروید, ذخیره لایو اینستاگرام در تلگرام

یکی از راه های دانلود لایو ویدئو استفاده از برنامه های مختص این کار است

روش های مختلف دانلود لایو ویدئو اینستاگرام در حافظه ی تلفن همراه

عده ای از کاربران خواستار ذخیره ی ویدئو ی لایو در حافظه ی داخلی گوشی هستند. اینستاگرام با قابلیت ذخیره ی لایو طراحی شده است اما جالب است بدانید ذخیره ی لایو سایر کاربران به صورت مستقیم با اپلیکیشن و نسخه ی اصلی اینستاگرام میسر نمی باشد.

بدین جهت برنامه هایی به عنوان ابزار جانبی برای دانلود استوری و لایو طراحی شده است. در ادامه روش های مختلف ذخیره ی لایو اینستاگرام در داخل تلفن همراه را ذکر می کنیم.

نرم افزار In Grabber برای دانلود لایو ویدئو

یکی از نرم افزار های مخصوص سیستم عامل های اندروید در خصوص دانلود ویدیو لایو در اینستاگرام In Grabber نام دارد. این اپلیکیشن با ویژگی هایی نظیر قابلیت ذخیره ی استوری، ریپوست سازی عکس و ویدیو با کپشن، جست و جوی کاربران، افزودن اکانت های مختلف برای مدیریت، دانلود ویدیو، عکس و IGTV طراحی شده است.

مرحله ی اول

برای دانلود نرم افزار وارد گوگل پلی شوید و در کادر موتور جست و جو گر عنوان نرم افزار را وارد نمایید و در راستای نصب اپلیکیشن اقدام کنید.

در کنار آیکون نام کاربری، علامت فلش تعبیه شده است. برای اضافه کردن پیج اینستاگرام، بر روی علامت فلش رو به پایین ضربه بزنید . گزینه ی ” Add Account” را انتخاب کنید.

  کشف آخرین تب‌های بسته شده در مرورگر

در طی این روند صفحه ای مشمول نام کاربری و رمز ورود نمایش داده می شود که به کاربر قابلیت افزودن نام و ورود به حساب را با عنوان “Login With Instagram” ارائه می دهد.

لایو ویدئو در اینستاگرام, روشهای دانلود لایو ویدئو اینستاگرام, ذخیره ی لایو ویدیو,چگونه یک ویدیوی زنده اینستاگرام را دانلود کنیم

دانلود لایو ویدئو از طریق اپلیکیشن های اندروید نیازمند وارد کردن مشخصات حساب است

مرحله ی دوم

پس از ورود به حساب کاربری، در قسمت پایینی صفحه بر روی گزینه ی ” Video” ضربه بزنید و در میان تب های مختلف، وارد تب ” LIVE” شوید. در طی این فرایند لیست لایو های در حال پخش افرادی را که در حساب کاربری دنبال می کنید، نمایش داده می شود.

برای دانلود لایو ویدیو آیکون تعبیه شده بر روی ویدیو را لمس کنید. علاوه بر این می توانید با ضربه زدن بر روی ویدیو لایو به صورت فول اسکرین به تماشای محتوا بپردازید.

توجه داشته باشید که برای دانلود لایو می بایست کاربر اجرا کننده ی ویدیو لایو، ویدیو را به صورت استوری ذخیره نماید. به موجب قرار گیری نرم افزار In Grabber به صورت رایگان، به منظور حفظ امنیت توصیه می شود با یک اکانت جدید وارد اپ شوید. سپس اکانت شخص را دنبال کنید.

پر کاربردترین نرم افزار دانلود لایو ویدئو story save است

نرم افزار Story Saver برای دانلود لایو ویدئو

نرم افزار Story Saver پر کاربرد ترین اپلیکیشن در خصوص دانلود لایو ویدیو در اینستاگرام به شمار می رود. این نرم افزار در کنار قابلیت دانلود لایو در اینستاگرام به ارائه ی خدمات دانلود استوری، هایلایت، عکس، فیلم، عکس پروفایل کاربران، IGTV و اشتراک گذاری پست های متنوع به صورت مستقیم در شبکه های اجتماعی مختلف می پردازد.

شما می توانید به منظور دانلود اپلیکیشن Story Saver وارد فروشگاه گوگل پلی شوید و در کادر موتور جست و جو عنوان نرم افزار را وارد کنید.

پس از نصب نرم افزار به وسیله ی اکانت شخصی اینستاگرام با وارد نمودن نام کاربری و رمز ورود، وارد حساب کاربری شوید.

در داخل نرم افزار دو بخش با عنوان LIVE  و REPLAY وجود دارد. بخش اول نمایشگر ویدیو لایو های در حال پخش است و بخش دوم، لیست لایو های ذخیره شده را نمایش می دهد.

بدین جهت برای ذخیره ی لایو ویدیو وارد بخش ” LIVE” شوید و با انتخاب لایو مورد نظر، به صورت تمام صفحه به تماشای لایو بپردازید.

در قسمت پایینی صفحه، آیکونی با نماد دانلود کننده ی لایو تعبیه شده است. با انتخاب آیکون دستگاه روند دانلود را آغاز می کند. چند ثانیه مکث کنید و پس از اتمام فرایند دانلود ویدیو وارد منو اپلیکیشن و گالری دستگاه شوید.

ذخیره ی لایو اینستاگرام در پیج شخصی, دانلود برنامه ذخیره لایو اینستاگرام, دانلود لایو اینستاگرام در اندروید

با استفاده از قابلیت اسکرین رکوردر می توانید لایو را ذخیره کنید

ذخیره ی لایو ویدیو در طول اجرای ویدئو به وسیله ی نرم افزار Screen Recorder

روش اول

یکی از روش های ذخیره ی لایو ویدیو در اینستاگرام به وسیله ی نرم افزار ضبط کننده ی صفحه یا ” Screen Recorder ” میسر است. این نرم افزار با آغاز کار، تمام فعالیت های تلفن همراه را در قالب یک ویدئو ضبط می کند و در حافظه ی دستگاه ذخیره می سازد.

برجسته ترین معایب نرم افزار ضبط کننده ی صفحه، ضبط کردن صداهای موجود در اطراف تلفن است. در واقع نرم افزار در راستای ضبط کارکرد دستگاه، به ضبط صداهای اطراف نیز می پردازد.

نرم افزار Screen Recorder برای دستگاه های اندروید اعم از سامسونگ و ال جی طراحی شده است.

شما می توانید با آغاز ویدیو لایو در اینستاگرام، وارد نرم افزار  Screen Recorderشوید. سپس با فعال کردن گزینه ی ریکورد سازی، وارد اینستاگرام شوید و با کشیدن صفحه ی بالایی موبایل به سمت پایین، گزینه ی Screen Recorder را فعال نمایید.

  رفع مشکل استفاده بیش‌ازحد Firefox از هارد دیسک و حافظه رم

نرم افزار Screen Recorder در راستای ضبط ویدیو لایو در اینستاگرام به کاربر اجازه ی مشاهده ی فعالیت کاربر را می دهد.

دانلود لایو اینستاگرام در اندروید, ذخیره لایو اینستاگرام در تلگرام, آموزش دانلود لایو ویدئو اینستاگرام

قابلیت ضبط کننده ی صفحه در گوشی های ios تعبیه شده است

روش دوم

آپشن ضبط کننده ی صفحه در دستگاه های آیفون تعبیه شده است. در صورتی که قصد دارید با گوشی های IOS به ضبط ویدئو لایو در اینستاگرام بپردازید، وارد تنظیمات دستگاه شوید.

سپس گزینه ی ” Control Center” را انتخاب کنید. در طی این روند صفحه ای مشمول گزینه های مختلف نمایش داده می شود. به منظور فعال سازی قابلیت ضبط صفحه، گزینه ی ” Screen Recording” را پیدا کنید و آیکون + موجود در کنار گزینه را فعال نمایید.

وارد لایو اینستاگرام  شوید و با بالا کشیدن صفحه ابزار، بر روی آیکون دایره ای شکل ” Screen Recorder” نمایید تا فرایند ضبط ویدیو آغاز گردد.

پس از اتمام لایو نیز به منظور ذخیره ی ویدیو در داخل حافظه ی دستگاه، مجددا صفحه را بالا بکشید و با فشردن آیکون دایره ای ذخیره کننده ی صفحه، ویدیو لایو را ذخیره نمایید.

اینستاگرام به وسیله ی کامپیوتر, نرم افزار های دانلود لایو اینستاگرام, ذخیره ی لایو اینستاگرام در پیج شخصی

برای دانلود ویدئوی لایو در کامپیوتر می توانید از افزونه های کروم استفاده کنید

ذخیره ی لایو ویدیو اینستاگرام به وسیله ی کامپیوتر

روش اول

در صورتی که قصد دارید لایو ویدیو اینستاگرام را به وسیله ی کامپیوتر دانلود نمایید، می توانید به وسیله ی افزونه های کروم اقدام نمایید. برای این منظور ابتدا در تب جدید، عبارت دانلود افزونه ی Save IG Live Story برای دانلود لایو را در موتور جست و جو گر گوگل کروم وارد نمایید.

سپس به منظور تعبیه ی افزونه در بالای صفحه ی کروم، گزینه ی ” Add to chrome” را انتخاب کنید. با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد اکانت اینستاگرام شوید و پیج مورد نظر را که در حال اجرای لایو است، انتخاب کنید.

با انتخاب آیکون افزونه، گزینه ی ” Download” در صفحه ی سمت چپ نمایش داده می شود. گزینه ی ” Get Downloader” را انتخاب کنید و با انتخاب محل ذخیره ی دانلود فرایند ذخیره سازی لایو ویدیو را تکمیل کنید.

آموزش دانلود لایو ویدئو اینستاگرام, ذخیره لایو اینستاگرام, لایو ویدئو در اینستاگرام

برای دانلود لایو ویدئو می توانید افزونه ی Save IG Live Story را نصب کنید

روش دوم

روش دوم دانلود لایو ویدیو در اینستاگرام نیز به وسیله ی افزودن افزونه در مرور گر کروم شکل می گیرد. برای این منظور وارد مرور گر کروم شوید و با انتخاب گزینه ی سه نقطه ی موجود در بالای صفحه، گزینه ی More Tools را انتخاب نمایید.

در طی این فرایند گزینه های متعددی نمایش داده می شود. ضرورت دارد بر روی گزینه ی ” Extension” کلیک کنید. سپس وارد منوی اکستنشن شوید و در قسمت پایینی صفحه گزینه ی ” Open Chrome Web store را انتخاب نمایید.

 آموزش دانلود لایو ویدئو اینستاگرام, ذخیره لایو اینستاگرام, لایو ویدئو در اینستاگرام

برای افزودن افزونه ی دانلود لایو از گزینه اکستنشن در ابزار اقدام کنید

در کادر موجود در بالای صفحه افزونه ی ” IG Stories For Instagram” را وارد کنید و در راستای نصب افزونه در مرور گر کروم، بر روی گزینه ی ” Add to Chrome” کلیک کنید.

پس از اتمام فرایند نصب افزونه، آیکون مختص افزونه در قسمت بالایی صفحه ی مرور گر کروم نمایش داده می شود. شما می توانید برای بارگیری لایو ویدیو های اینستاگرام بر روی آیکون افزونه کلیک کنید و با انتخاب گزینه ی ” Go to instagram.com” وارد سایت اینستاگرام شوید. سپس با وارد کردن نام کاربری وارد حساب شخصی شوید یا لاگین کنید.

  آیا از خطرات تلگرام آگاه هستید؟

حال می توانید به منظور دانلود ویدیو لایو آیکون افزونه را مجددا انتخاب کنید و با انتخاب گزینه ی ” Go to IG Stories” لیست لایو های موجود در حساب کاربری را باز کنید.

یک مورد از لایو های در حال پخش را به دلخواه انتخاب کنید و با ورود به صفحه ی کاربر و پخش لایو به صورت تمام صفحه، بر روی آیکون دانلود موجود در سمت چپ کلیک کنید.

با انتخاب گزینه ی ” Go to IG Stories” لیست لایوهای موجود را باز کنید

توجه داشته باشید که کاربران در خصوص دانلود ویدیو لایو به نرم افزار دانلودر نیاز پیدا می کنند. لذا پس از انتخاب گزینه ی دانلود، در پنجره ی نمایشی گزینه ی ” get downloader” را که با رنگ آبی تعبیه شده است، انتخاب نمایید.

سیستم به صورت خودکار نرم افزار دانلودر را بارگیری می کند. سپس یک کادر مشمول گزینه ی ” run” را به نمایش می گذارد. با انتخاب گزینه ی مذکور یک پیغام با عنوان “open Download” باز می گردد. بر روی گزینه ی ” yes” کلیک کنید و با انتخاب محل ذخیره ی فایل لایو فرایند دانلود ویدیو لایو در اینستاگرام را تکمیل کنید.

افزونه ی IG Stories For Instagram برای گوگل کروم با ویژگی های مختلفی نظیر قابلیت مشاهده و دانلود استوری های اینستاگرام ، جست و جوی هشتگ، کاربران، موقعیت مکانی و قابلیت دانلود ویدیو لایو کاربران مختلف در کامپیوتر طراحی شده است.

آموزش دانلود لایو ویدئو اینستاگرام, ذخیره لایو اینستاگرام, لایو ویدئو در اینستاگرام

Quick Save یکی از نرم افزارهای مخصوص برای دانلود لایو ویدئو است

در ادامه برخی از نرم افزار های مخصوص برای دانلود لایو اینستاگرام را نام می بریم:

• Quick Save

• Download Gram

• Inst Download

• Instasave.xyz

• Fast Save For Insta

• ez screen recorder

• DU recorder

نحوه ی ذخیره ی لایو اینستاگرام در پیج شخصی

به طور کلی دو نوع شیوه برای ذخیره ی لایو ویدیو وجود دارد. شیوه ی اول مختص دانلود ویدیو در داخل کارت حافظه است و شیوه ی دوم ذخیره ی لایو ویدیو در اکانت اینستاگرام به صورت استوری می باشد.

روش اول

در صورتی که قصد دارید لایو یا ویدئو ی زنده ی خود را به صورت ویدئو در داخل حافظه ی تلفن همراه ذخیره نمایید، پس از اتمام ضبط ویدئو لایو به منظور پایان دهی به فرایند ضبط ویدئو، گزینه ی “End” را انتخاب کنید.

در طی این فرایند سه گزینه نمایش داده می شود. گزینه ی “Download Video” به کاربر اجازه می دهد تا ویدئو لایو را به حافظه ی دستگاه منتقل سازد. بدین جهت به منظور ذخیره ی لایو در حافظه ی گوشی، بر روی گزینه ی “Download Video” ضربه بزنید.

 آموزش دانلود لایو ویدئو اینستاگرام, ذخیره لایو اینستاگرام, لایو ویدئو در اینستاگرام

DU recorder یکی از نرم افزار های دانلود لایو ویدئو است

روش دوم

روش دوم ذخیره ی لایو اینستاگرام بر پایه ی فعال سازی گزینه ی ” share your video for the next 24 hours” می باشد. شما می توانید به منظور اجازه ی قابلیت ذخیره ی لایو پس از پایان ویدئو بر روی گزینه ی ” End” کلیک کنید.

سپس با فعال سازی گزینه ی ” share your video for the next 24 hours”  قابلیت ذخیره با عنوان ” Save” نمایش داده می شود. در طی این فرایند کاربر می تواند با انتخاب گزینه ی ” Save” در راستای دانلود لایو ویدئو اقدام کند.

سپس با فشردن گزینه ی ” Share” به مدت 24 ساعت لایو را به صورت استوری در پروفایل به نمایش بگذارید.

توجه داشته باشید در صفحه ی پایان لایو تعداد کاربر هایی که به تماشای ویدئو زنده پرداخته اند، نمایش داده می شود.

 نرم افزار های دانلود لایو اینستاگرام, ذخیره ی لایو اینستاگرام در پیج شخصی, دانلود برنامه ذخیره لایو اینستاگرام

یکی از نرم افزارهای پرکاربرد در خصوص دانلود لایو ویدئو Instasave.xyz است

منبع : بیتوته

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up