جیمیل یا یاهو؛ کدام ایمیل بهتر است؟

وب سایت گجت نیوز: جیمیل و یاهو دو سرویس ایمیل پرطرفدار بوده و هر دو ایمیل پرکاربرد و سریع هستند. در این مطلب به مقایسه دو سرویس ایمیل جیمیل و یاهو می پردازیم و نشان می دهیم که بهترین سرویس ایمیل، باید دارای چه قابلیت هایی باشد.

مقایسه دو سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ، همانند مقایسه مرورگرهای مختلف خواهد بود. سرویس‌های ایمیلی که بیشتر روی گوشی‌ها به‌طور پیش‌فرض نصب هستند، بیشتر مورداستفاده قرار خواهند گرفت، همان‌طور که برای گوگل کروم نیز در بخش مرورگرها این مسأله صدق می‌کرد. جیمیل و آوتلوک ازنظر میزان استفاده، آمار بهتری نسبت به یاهو دارند. اما نباید فراموش کنیم که یاهو به دنبال ارتقاء سرویس ایمیل خود با بهینه‌سازی قابلیت‌ها و بهبود یاهو میل پرو بدون تبلیغات است.

آیا تلاش یاهو برای رسیدن به جیمیل بی‌ثمر است؟ و آیا تغییرات یاهو باعث خواهد شد که کاربران بیشتری سمت خود بکشد؟ دقیقاً این مسأله به نوع رویکرد یاهو و تغییرات آن نسبت به نسخه قدیمی و نسبت به دیگر سرویس‌های ایمیل برمی‌گردد. بنابراین برای روشن شدن موضوع به مقایسه دو سرویس ایمیل جیمیل و یاهو به‌طور گسترده می‌پردازیم.

تفاوت‌های ظاهری

در نگاه اول ویژگی‌های ظاهری خاصی به چشم می‌خورد که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     منو بالایی عریض‌تر، شامل پیوندهایی به دیگر برنامه‌های یاهو می‌شود که به‌صورت یک دکمه نمایش داده‌شده. دقیقاً همان چیزی که در جیمیل نیز موجود است.
  •     دکمه‌های مسنجر، مخاطبین، تقویم و نوت پد در سمت راست قرارگرفته همچنین دکمه تنظیمات نیز در این بخش قرار دارد.
  •     بخش ارسال ایمیل به شکل یک دکمه آبی‌رنگ بزرگ مشخص‌شده است.
  •     بخش Views به منو سمت چپ اضافه شده و دارای بخش‌های تصاویر، اسناد و گزینه‌های مختلف دیگر خواهد بود.
  •     همچنین به‌صورت کلی رابط کاربری بهبود پیداکرده و منظم‌تر شده است.

این تغییرات شاید زیاد به چشم نیاید اما درهرصورت سرویس ایمیل یاهو را ازنظر ظاهری مدرن کرده است و شما به‌سرعت می‌توانید تشخیص دهید که کدام نسخه را مورداستفاده قرار می‌دهید.

تفاوت‌های کارایی

صدالبته زمانی که نسخه جدیدی از سرویس ایمیل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، دستخوش تغییرات کارایی زیادی شده است. تغییرات مثبت را به‌صورت لیست وار بررسی می‌کنیم:

  •     ایجاد بخش Views برای پیام‌ها و مدیریت آیتم‌ها
  •     برنامه واکنش گرا تر و همچنین باثبات بیشتر
  •     پوسته‌های متفاوت

همچنین از سوی دیگر نسخه جدید سرویس ایمیل یاهو برخی قابلیت‌ها را در خود ندارد که در نسخه سنتی آن یافت می‌شدند ازجمله:

  •     ذخیره جست‌وجوها
  •     فوروارد خودکار ایمیل
  •     گزینه‌های حرفه‌ای برای اضافه کردن اسناد و فایل
  •     آخرین بازدیدها

تفاوت موجود دیگر بین نسخه جدید یاهو میل و نسخه سنتی آن ایجاد مسنجر، مخاطبین و آیتم‌های مشابه است.

در نسخه سنتی یاهو میل، مسنجر در یک صفحه پاپ آپ باز می‌شد و نیازی نبود که در حال چت کردن، صفحه ارسال ایمیل را ببندید، اما در نسخه جدید مسنجر در یک صفحه جدید باز خواهد شد.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

  ۳۰ روش افزایش بازدید سایت و وبلاگ

اگر در نسخه سنتی یاهو میل از هر آیتمی مثل مسنجر، مخاطبین و غیره استفاده می‌کردید، در یاهو میل جدید نیز این گزینه‌ها هنوز هم برای شما به شکل قبل موجود خواهند بود، کافی است که روی هرکدام از دکمه‌های مربوط به آن کلیک کنید، زبانه جدیدی باز می‌شود که آیتم‌های نسخه سنتی یاهو میل را به شما نشان خواهد داد.

برای اغلب کاربران این تفاوت‌ها بیشتر از تفاوت‌های ظاهری به چشم می‌آید، مخصوصاً برای آن دسته از افرادی که با به کار بردن یاهو میل جدید، قابلیت‌های قبلی را ازدست‌داده‌اند. اگر تمایل دارید که قابلیت‌ها را بازگردانی کنید می‌توانید طی مراحل زیر نسخه ایمیل خود را به نسخه سنتی بازگردانی کنید.

  1.     در سمت راست قسمت بالا روی دکمه تنظیمات کلیک کنید.
  2.     گزینه Switch to classic mail link را در قسمت انتهایی پاپ آپ بازشده انتخاب کنید.
  3.     یکی از دلایل نشان داده را انتخاب کرده و برای دلیل خود توضیحی بنویسید.
  4.     درنهایت گزینه Switch back to classic Mail یا بازگردانی به نسخه سنتی یاهو را انتخاب کنید.

 

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

تفاوت‌های یاهو میل و جیمیل

خب حالا که تقریباً تفاوت‌های بین نسخه‌های سنتی و جدید یاهو میل را می‌دانید، بهتر است به مقایسه یاهو میل و جیمیل، این دو سرویس ایمیل پرطرفدار بپردازیم.

در قسمت ارسال پیام برای هر دو سرویس ایمیل، نوع فرمت فونت‌ها، ضمیمه سازی عکس و اسناد و اموجی ها یکسان است. همچنین کلیاتی مثل مرتب کردن اینباکس، پیام‌ها خوانده‌شده و ایمیل‌های آرشیو نیز تقریباً یکسان خواهند بود.

پس تفاوت‌ها در کجاست؟ با نگاهی دقیق‌تر به این تفاوت‌ها، یک‌به‌یک هرکدام را بررسی می‌کنیم.

حالت اینباکس

در سرویس ایمیل جیمیل، می‌توانید بین گزینه‌های Comfortable، Cozy و Compact برای ظاهر اینباکس یکی را انتخاب کنید. هرکدام از حالت‌ها سطح فشردگی و فواصل بین ایمیل‌ها در اینباکس را تغییر می‌دهد. در جیمیل قابلیتی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن ایمیل‌های مهم، خوانده‌نشده و یا خوانده‌شده را به‌صورت الویت بندی در اینباکس نشان داد.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

یاهو میل جدید نیز برای اینباکس سه حالت متفاوت ارائه می‌دهد. حالت‌های List، Right و Bottom برای ظاهر کلی و همچنین حالت‌های Small، Medium یا Large برای فواصل بین پیام‌ها. این گزینه‌ها قابلیت انعطاف بیشتری به اینباکس می‌دهد. اگر حالت اینباکس لیست جیمیل را دوست دارید، می‌توانید حالت لیست را در یاهو میل انتخاب کنید. اما اگر به‌طور مثال می‌خواهید پیام‌ها را در سمت چپ و متن آن را در سمت راست مشاهده کنید، تنها با یاهو این کار امکان‌پذیر می‌شود.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

شخصی‌سازی اینباکس

هر دو سرویس جیمیل و یاهو روش‌های بسیار مناسب و راحتی برای شخصی‌سازی ظاهر اینباکس و تغییر پوسته‌ها به کاربر می‌دهند.

  یک افزونه کاربردی برای مدیریت تب ها در فایرفاکس

در جیمیل به قسمت تنظیمات رفته روی گزینه Themes و سپس Set Themes کلیک کنید تا صفحه جدیدی برای شما باز شود. از طریق این صفحه می‌توانید یک تصویر خاص و یا یک رنگ خاص انتخاب کنید و پوسته اینباکس را تغییر دهید.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

در یاهو میل جدید، به قسمت تنظیمات رفته و در ابتای لیست پوسته‌های متفاوت را خواهید دید. یکی را به دلخواه انتخاب کنید. البته متاسفانه گزینه بارگذاری فایل شخصی برای انتخاب به عنوان پوسته وجود ندارد.

مدیریت خودکار

جیمیل دارای 5 زبانه مختلف برای مدیریت ایمیل‌ها است. Primary، Social، Promotions، Updates و Forums. به جز زبانه Primary می‌توانید بقیه را حذف و یا به آن زبانه اضافه کنید. این زبانه ها بسیار مفید هستند به علت این که جیمیل به‌صورت خودکار هر پیام را در بخش مورد نظر قرار می‌دهد.

  •     Primary بخش اصلی اینباکس شما برای ایمیل‌های شخص به شخص است.
  •     Social شامل پیام‌هایی است که از شبکه های اجتماعی و وب‌سایت‌های رسانه‌ای به دست شما می‌رسد.
  •     Promotions شامل فروش، معاملات و ایمیل‌های تبلیغاتی خواهد بود.
  •     Updates شامل ایمیل‌هایی می‌شود که قالب بیانیه یا اعلامیه دارند.
  •     Forums شامل ایمیل‌هایی می‌شود که از سوی گروه‌های گفت‌وگو و پیام‌های انجمنی به دست شما می‌رسد.

 

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

یاهو میل جدید به‌صورت متفاوت‌تری ایمیل‌های شمارا دسته‌بندی می‌کند. در قسمت Views این سرویس ایمیل بخش‌های مثل Photos، Documents ، Travel و Coupons وجود دارد که با رسیدن پیام به‌صورت خودکار به این بخش‌ها ارسال خواهد شد. البته در یاهو میل شما نمی‌توانید بخش‌ها را تغییر داده، حذف یا اضافه کنید.

  •     Photos و Documents یا تصاویر و اسناد شامل پیام‌هایی می‌شود که در آن عکس و یا سند ضمیمه‌شده باشد.
  •     Travel شامل نشان دادن پیام‌های مربوط به مسافرت‌ها، پروازها و دیگر موضوعات مرتبط می‌شود.
  •     Coupons شامل تخفیفات فروشگاهی و کوپن و تیکت های رسیده از فروشگاه‌های مختلف خواهد بود.

دسته‌بندی و قابلیت‌ها

قابلیت‌هایی که تا الان در یاهو میل جدید و جیمیل به آن اشاره شد همگی به‌نوعی مشابه یکدیگر بودند. بنابراین آیا عادلانه است که بدون دیدن قابلیت‌های مجزای هرکدام برنده این مقایسه را انتخاب کنیم؟

بنابراین برای مقایسه دو سرویس ایمیل جیمیل و یاهو به بازبینی قابلیت‌های بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم برنده را مشخص کنیم.

حال به بررسی قابلیت‌های جزیی تر می‌پردازیم.

فیلترگذاری ایمیل

یاهو میل جدید به شما اجازه می‌دهد که ایمیل‌های رسیده را بر اساس این که چه کسی ارسال کرده یا برای چه کسی ارسال می‌کنید و بر اساس موضوع و ساختار کلی پیام فیلترگذاری کنید. پس‌ازاین عمل هر پیام به‌صورت خودکار به پوشه مورد نظر انتقال پیدا خواهد کرد. آیا این عملکرد عالی نیست؟ البته جیمیل بهتر از آن را ارائه می‌دهد.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

  حل مشکل باز شدن ناخواسته کانال‌های تلگرام در اندروید

فیلترهای سرویس ایمیل جیمیل، قوی‌ترین فیلترهای موجود هستند. نه‌تنها می‌توانید همانند گزینه‌های یاهو ایمیل‌های خود را فیلترگذاری کنید، بلکه بر اساس وجود فایل ضمیمه و بزرگی و کوچکی آن‌ها نیز می‌توانید فیلترگذاری انجام دهید. به‌علاوه این که قابلیت‌های نشانه‌گذاری، دسته‌بندی، برچسب دهی، اضافه به علاقه‌مندی، فوروارد و حذف ایمیل‌هایی که در این فیلترگذاری قرار دارند نیز وجود دارد.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

جالب است که بدانید یاهو میل سنتی با گزینه موجود در بخش More چنین فیلترگذاری‌هایی را در خود داشت که در نسخه جدید آن حذف‌شده است.

افزونه‌ها و آیتم‌های مجزای افزودنی

جیمیل دارای یک فروشگاه مجزا برای انتخاب هر نوع افزونه و آیتم در ایمیل است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از سرویس‌ها به ترلو، Quickbooks و Asana وصل شوید. البته افزونه‌های موجود خیلی زیاد نیستند اما در یاهو میل جدید حتی چنین گزینه‌ای وجود ندارد!

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

یاهو تنها در بخش افزونه‌های مرورگر کارکرده و در سرویس ایمیل خود هیچ‌گونه افزونه‌ای در اختیار ندارد. پس جیمیل در این قسمت بهتر عمل کرده است.

برچسب دهی و تگ گذاری

اگر شما یکی از کاربران پر و پا قرض جیمیل هستید پس در مورد برچسب دهی عالی این سرویس کاملاً اطلاع دارید. در سرویس ایمیل جیمیل، می‌توانید برچسب‌ها را بسازید، ویرایش کنید و به ایمیل‌های مورد نظر اختصاص دهید. برچسب‌گذاری به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت کلی بتوانید تمام اینباکس خود را چک کنید.

مقایسه سرویس ایمیل جیمیل و یاهو ؛ کدام ایمیل بهتر است؟

 

جالب است بدانید که یاهو میل جدید به‌هیچ‌وجه دارای برچسب دهی و تگ گذاری نیست و حتی نسخه سنتی آن‌هم از چنین قابلیتی بی‌بهره است.

اپلیکیشن های موبایل سرویس‌های ایمیل

هر دو سرویس جیمیل و یاهو میل دارای اپلیکیشن های موبایل هستند. البته با این تفاوت که برای فعال کردن اپلیکیشن یاهو پرو باید هزینه پرداخت کنند.

اپلیکیشن ها واکنش گرا، دارای قابلیت‌های بسیار و دارای کاربری آسان هستند. برنامه جیمیل دارای بخشی برای پاسخ سریع به ایمیل نیز است. از طرف دیگر برنامه یاهو میل دارای امکان هوشمند برای دیدن عکس‌ها، اسناد و آیتم‌های مسافرتی است، درست مانند گزینه‌های که در وب‌سایت وجود دارد.

در مقایسه دو سرویس ایمیل جیمیل و یاهو انتخاب شما چیست؟

خب زمان آن رسیده تا خودتان مقایسه کنید. آیا قابلیت‌های جدید یاهو میل برای این که شمارا متقاعد به استفاده از آن کند کافی است؟ البته شاید وجود مشکلات امنیتی در یاهو میل اعتماد کار با آن را کم کند، اما درهرصورت این سرویس ایمیل استحقاق استفاده مجدد را دارد. شما بیشتر از کدام سرویس ایمیل استفاده می‌کنید؟ یاهو میل یا جیمیل؟

 

منبع:
http://www.bartarinha.ir/fa/news/670053/جیمیل-یا-یاهو-کدام-ایمیل-بهتر-است

امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید ، بزودی با شما همراه خواهیم بود در یک مطلب تازه تر از دنیای اینترنت

مطالب جذاب اینترنت

مطالب پیشنهادی

keyboard_arrow_up